در رسانه ها:حاضری:حضور در انتخابات نيازمند اعتماد سازي است

یزدفردا :ایلنا گزارش داد:تا زماني كه كسي در يك محكمه صالح محكوم نشده و عمل مجرمانه او اثبات نشده باشد حق شركت و تاييد صلاحيت در هر انتخاباتي را دارد و كسي نمي‌تواند با استناد به جرم اثبات نشده حق مسلم كسي را سلب كند.

ايلنا: دبیر كل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها گفت: اصلاح طلبي يك كليت ثابت نيست و هر كسي مي‌تواند نام خود را اصلاح طلب بگذارد اما تنها در عمل است كه اصلاح طلب بودن يا نبودن آنها مشخص مي‌شود.

علي محمد حاضري با اشاره به مواضع برخي اصولگرايان تندرو نسبت به اصلاح طلبان و لزوم توبه آنها براي ورود به عرصه سياسي تصريح كرد: در حوادث دو سال اخير هيچكدام از اتهامات مطرح شده به جناح اصلاح طلب در يك دادگاه صالح اثبات نشده و جرم واقعي را كساني انجام دادند كه اين اتهامات را پيش از آن كه جنبه جرم به خود بگيرد به صورت رسمي ‌مطرح و براي آن تبليغ كردند، لذا اين افراد بايد خود از اين گناه كه بردن آبروي يك مسلمان قبل از اثبات جرم است توبه كنند.

وي ادامه داد:جريان اصلاح طلب و هر گروهي كه به قانون پايبند باشد از جرم و عمل مجرمانه‌اي كه دريك محكمه صالح اثبات شده باشد اعلام برائت مي كند اما درصورتي كه هيچ جرم و عمل مجرمانه‌اي وجود نداشته باشد يا به ما نشان نداده باشند‏، عمل برائت هم منتفي مي‌شود .

حاضري در خصوص احتمال رد صلاحيت كانديداهاي اصلاح طلبان در انتخابات پيشرو افزود: بايد به جاي بحث درباره تعيين شرايط رد يا تاييد صلاحيت كردن افراد، به قانون مراجعه كنيم و تا زماني كه كسي در يك محكمه صالح محكوم نشده و عمل مجرمانه او اثبات نشده باشد حق شركت و تاييد صلاحيت در هر انتخاباتي را دارد و كسي نمي‌تواند با استناد به جرم اثبات نشده حق مسلم كسي را سلب كند.

حاضري درباره شرايط حضور اصلاح طلبان در انتخابات گفت: اصلاح طلبي يك كليت ثابت نيست و هر كسي مي‌تواند نام اصلاح طلب را بر روي خود بگذارد اما حضور در هر انتخاباتي نيازمندبه ميزان مشخصي از اعتمادسازي دارد ونياز است براي حضور هرچه بيشتر اصلاح طلبان اين فضاي اعتماد بازسازي شود.

دبیر كل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها ‌درباره نسبت طيف اصلاح طلبي و جريان موسوم به انحرافي گفت: به طور قاطع مي‌توان گفت تنها اتهامي‌ كه براي اصلاح طلبان مصداق ندارد نزديكي به جريان انحرافي است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا